אירוע פתיחת שבוע התיירות IMTM
לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל מאגדת בתוכה את כלל סוכני הנסיעות העוסקים בתיירות הנכנסת לישראל.
חברי הלשכה אחראים על כ-51% מתנועת התיירים למדינת ישראל וכ- 61% ממחזור העסקים בתיירות הנכנסת (תיירות מקודמת ללא ביקורי משפחות ועסקים).
משרד התיירות מסייע ליזמים בכל הגדלים לפתח מוצרי תיירות ברחבי הארץ. מאיץ התיירות של המשרד, מסייע ליזמים פרטיים ולרשויות מקומיות בייעוץ ובמכלול הפעולות הנדרשות להקמה ופיתוח של מיזמים תיירותיים. את הפיתוח מלווה המשרד באמצעות מענקים, בחינת הפן הסטטוטורי, פיתוח תשתיות ציבוריות ושיווק. כיצד ניתן להיעזר במשרד, ולאן על היזמים לכוון את מרצם? האם ואיך מקדמים פיתוח תיירותי בר קיימא? הצטרפו אלינו.
מנחה: וואיל כאיוף, מנהל יזמות והשקעות ברחבי הארץ
משתתפים:
מפגש, רב שיח ופרזנטציות של משרד התיירות של פולין עם נציגים מהמחוזות השונים כולל הגרלה של זוג כרטיסי טיסה של LOT
עולם הבלוגרים והתיירות הוירטואלית חווה טלטלה בעקבות מגיפת הקורונה. ההגבלות והסגרים אילצו בלוגרים להמציא את עצמם מחדש. איך הדבר ישתנה, עכשיו כשהעולם נפתח? כיצד רואים בלוגרים בינלאומיים מובילים את ישראל כיום? הצטרפו אלינו להצגה מרתקת של חוויותיהם של 6 בלוגרים, שחווים את ישראל לראשונה לאחר פתיחת השמיים. נטשה קירטצ'וק תנחה דיון אודות מה השינויים בעולם הבלוגרים בעולם, וכיצד על ישראל לנצל שינויים אלו לשיווקה בעולם.
מנחה: נטשה קירטצ'וק – מנחת טלביזיה ומנחת התוכנית Israel Business Beat בערוץ i24News
משתתפים:
מובילי דעה ומשפיענים, בניגוד לעיתונות קלאסית, שפונה לקהל רחב, פונים לקהלים נישתיים: משפחות, גימלאים, אנשים שאוהבים טיולי שטח, שומרי מסורת, ועוד.
שילוב של מובילי דעה בקמפיינים לשיווק יעדים תיירותים, מקדמת את התיירות המקומית בשלל פלטפורמות ומגיעה לקהלים שונים אליהם קשה יותר להגיע בדרכים מסורתיות. אבל כל פלטפורמה פונה לקהל שונה גם מבחינת גילאים וגם מבחינת סוג הקהל. הצורה הכי טובה לקדם את היעד היא להגיע לכל הקהלים השונים בהם הלקוח מעוניין, כלומר שילוב של פלטרפומות לפי קהל היעד.
בפאנל זה נבחן את הסוגיות הבאות:
המנחות:
מיכל בן ארי מנור היאעיתונאית ובעלת המגזין רואה עולם, מנהלת קהילת בלוגרי הטיולים הישראלית ושותפה בארגון סיורי בלוגרים בעולם.
טליה קליין פרז מנהלת את קהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ואת המגזין הנלווה. טליה מרצה באוניברסיטת אריאל על פיתוח תוכן לדיגיטל וניהול קהילות ויועצת לארגונים על עבודה מול משפיענים.
מיכל וטליה עובדות עם חברות תיירות ולשכות תיירות מקומיות ובינלאומיות בארגון של סיורי משפיענים ויצרני תוכן ויצירת קמפיינים בבלוגים וברשתות החברתיות, על מנת לקדם יעדים לקהלים הספציפיים המתאימים להם.
משתתפות (רשימה חלקית):
לירי חורש ריינמן – בלוגרית ויוצרת תוכן מובילה באיסנטגרם
עדי ויץ – בלוגרית מובילה שפונה לקהל החרדי
שילה ברון – מנהלת קהילה מצליחה ויוצרת תוכן מובילה באינסטגרם
דוגמאות לשיתופי פעולה מוצלחים יוצגו על ידי:
דנה חפצדי – מנהלת קהילת זאת ירושלים ומפיקת סיורי משפיענים עבור הרשות לפיתוח ירושלים
טל חורש – מנהלת יחסי ציבור, מלונות נצרת
אנה פרילוזקה – מנהלת שיווק, תיירות ורשה
המגיפה זעזעה את ענף התיירות וחייבה אותנו לשנות דפוסי חשיבה ולגלות יצירתיות. מדריכים, אתרי תיירות ובעלי עניין אחרים עיצבו שפה חדשה – תיירות וירטואלית. כיצד אנחנו מדריכים וירטואלית? מי הקהל לטיולים הוירטואלים? כיצד ניתן להשתמש בתיירות וירטואלית כדי למשוך יותר מטיילים או לקדם יעד תיירותי? איזה תפקיד יהיה לתיירות הוירטואלית בהתאוששות תעשיית התיירות העולמית?
הצטרפו אלינו לדיון מעמיק על תעשיית הנסיעות הווירטואלית ההולכת וגדלה וכיצד היא תשפיע על התיירות בשנים הבאות!
מנחה: איתמר בן דוד, מורה דרך מוסמך, וממייסדי האגודה הישראלית לתיירות וירטואלית
משתתפים:
עוד שנה של עשייה בתיירות ועוד מסיבת אפטר פארטי באברהם הוסטל תל אביב!
אז אחרי כל המינגלינג, נטוורקינג, הרצאות והרבה עסקים, הגיע הזמן לשחרר את העניבה ולפשוט את החליפה, ולבוא לחגוג איתנו!
המסיבה הרשמית של כנס IMTM
מה מחכה לכם במסיבה?
מסיבה מקפיצה עם D.J
משקה ראשון חינם בבר וקוקטיילים מגניבים
נישנושים טעימים שיפנקו לכם את הבטן
אווירה טובה ומשוחררת
*הכניסה היא לאורחי הIMTM בלבד
מפגש B2B בין משתתפי תוכנית הסוכנים המוזמנים של משרד התיירות, המגיעים במסגרת התערוכה, לבין חברי לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, האחראים על הבאת כ-51% מתנועת התיירים לישראל הכוללת תיירות מאורגנת מסיירת, כנסים בין לאומיים, סיורי תמריץ של חברות וארגונים בינלאומיים ועוד.
במפגש יתקיימו פגישות בין משתתפי התוכנית לבין חברי הלשכה בהן תיערך היכרות ויירקמו שיתופי פעולה עסקיים, במטרה להגדיל את התיירות הנכנסת לישראל.
ריבוי יעדי התיירות והתחרות הגוברת מחייבים לחשיבה מותגית היוצרת זהות מבודלת וייחודית למרחב התיירותי. הגורם המרכזי בהצלחת מיתוג המרחב הוא היכולת ליצור זהות ותדמית שתשרת את כלל בעלי העניין, שתצמח מתוך הסכמה ושתוביל לשיתופי פעולה שמתחזקים ומחזקים את המותג.
מנחה: טל אפשטיין, מנהלת אגף א' מותגים, משרד התיירות
משתתפים:
Session organizers: The Israeli and Portuguese Ministries of Tourism, Nest HaT Lab, Innovate-Israel, and the ITTS
12:00 – 13:00 DISCUSSION PANEL
Opening: Yoel Razvozov, Israel Tourism Ministry
Keynote Speaker: Luís Araújo (ETC), Turismo de Portugal
Discussion panel: Moderator: Turismo de Portugal – Luís Araújo (ETC)
Tourism Ministry Bahrain – Minister Alzayani
Tourism Ministry Morocco – Adel el Fakir, Director General
Tourism Ministry Republic of Lithuania – Vicas Jurgutis, Vice-Minister, Ministry of Economy and Innovation
Health Ministry Israel - Adam Cutler – Deputy Division Director, Public Diplomacy & International Relations
13:00-14:00 STARTUP PITCH
Chairs: Roberto Antunes, NEST HaT Lab @ NOVA Medical School – Portugal
Itay Green, ITTS
360Click VT
Our company 360 Click VT offers 360 VR virtual tours online to the most amazing sites in Israel – the Holy Land.
Due to the pandemic, we felt the urge and need to make Israel accessible for those who live far away. Thanks to modern technology we can now bring Israel to the palm of your hand, to your living room or classroom. Through our website you will be able to walk the footsteps of Jesus at the most important churches, to hear about the most fascinating biblical and historical stories at the archeological sites, to experience the beautiful and diverse landscape and nature, to learn about architecture, art, food and culture in the colorful cities of Jerusalem, Tel-Aviv, Haifa, Akko, Tzfat and more…
Are you ready for an adventure from the comfort of your home?"
Warp UV
WarpUV is a homeland biosecurity company from Israel that tackles the threat of current and future pandemics and biohazards at their source of spread: Airports.
Airports are the facilitators and catalysts of pandemics – these spread via three transmission paths: (1) humans, (2) facilities (3) luggage/personal effects: WarpUV focuses on luggage/personal effects. The company develops AirFort®, a proprietary five (5) second fast, 360X360 ultra-violet (UV) disinfection machine that disinfects all inbound/outbound luggage and personal effects in airports. The company’s technology was successfully tested and proven at the Tel Aviv University microbial lab.
Breath of Health.
90 seconds result Breath Test diagnosing COVID19 and other infections and potential outbreaks
Bridgify
Bridgify is a B2B2C solution seeking to revolutionize the future of travel-tech, enabling travel retailers to unlock ancillary revenue and enhance their customer satisfaction and loyalty while gaining crucial data. Bridgify's solution you can instantly connect to a wealth of travel inventory of in-destination tours and activities, providing travellers with unforgettable experiences and attractions tailored to their unique needs and interests in an white label itinerary or explore page, and enable our partners the travel retailers to diversify their offerings and increase their revenue through greater up-sell opportunities, with average margin of 14% from each transaction. Our solution provides real-time local data including COVID-19 information and availability, so that travellers can plan their journeys responsibly and in line with local pandemic regulations, ensuring that health is never compromised when organizing their trip."
DKS
DKS STUDIOS currently offers Virtual Reality and Augmented Reality services for Cultural and Heritage Tourism. The company is currently setting Augmented Reality integration goals for Sonae Sierra's Pilot Projects; Portuguese Air Force; Idealistic. It currently has a protocol with the DRCN (Regional Directorate of Culture of the North). With the support of the Guarantee Culture Program, DKS integrated augmented reality in 5 DRCN museums"
Emnotion
The unusually strong 2017 Atlantic hurricane season cost the region 826,100 visitors, who would have generated $741 million. The storms triggered hikes in insurance premiums of up to 40%, increasing a key cost for the area’s hotels. Our Next Generation Climate Model will optimize booking experience, travel insurance, and minimize natural catastrophic impact on health and life."
SeeTrue AI
SeeTrue revolutionizes the current security screening process, addressing the challenges of passenger throughputs, experience and security, while enhancing social distancing and healthy travel with a new artificial intelligence approach. Our autonomous detection software solution provides automatic threat detection and alarm resolution for X-ray and CT systems in airports and seaports. This reduces the unnecessary manual inspection by more than 50%, enables scanning baggage faster, increasing safety and improving passenger experience. Our product is machine and vendor agnostic and requires zero integration, therefore match any airport system while ensuring quick onsite implementation. SeeTrue can be part of the new tourism that requires quicker, almost fully automated scanning process in order to ensure travelers smooth transition through the airport while reducing the risk for infection in long security lanes."
Corsight AI
Seamless border control using face recognition in the crowd technology
Hop A Tour
"Hop A Tour, Ltd., provides livestream travel experiences perfect for company events, the classroom, team-building, and bringing friends and family together wherever you may be. Our live interactive tours are streamed to you in Full-HD quality by professional guides out on location. During the tour, participants can speak and text with their guide and fellow travelers in real-time. These combined features create a truly immersive social travel experience. We are working on integration to 3rd party tourism, events and leisure partners that will have relevant activities and content to our tours. Hop A Tour was selected as one of the 20 finalists of Aceler@tech Acredita Portugal April 2021 program."
MagBiosense
In response to the terrorist attacks of September 11, 2001, airports’ anti-terror security measures were improved significantly. Similarly, the COVID-19 pandemic exposed the need of countries to deal with medical security and prevent various infectious diseases from spreading. To resume crossing borders, millions of travelers will have to be screened every day. Airports’ medical security technology faces four challenges:
1) Accuracy – Very high sensitivity and specificity to prevent early-stage infected people from infecting others.
2) Throughput (and latency) – Capable of handling thousands of passengers every hour with quick time-to-result that will not impact the normal passenger experience.
3) Flexibility – Capable to detect wide range of pathogens and provisioned to adopt to new ones quickly and efficiently.
4) Low cost
The most sensitive and reliable technology for COVID-19 screening is based on PCR. Unfortunately, current PCR tests are time consuming (5–12 hours), expensive, and based on an unpleasant invasive procedure (swabs).
MagBiosense
The first to offer both ultra-high sensitivity PCR with high throughput and short turnaround time (<60 min). Our patented Magnetic Modulation Biosensing (MMB) technology is 4-9 times faster than a standard PCR, and significantly cheaper. The technology is very robust and can perform both serological and molecular assays. It has been clinically tested and proven for several infectious diseases, such as SARS-CoV-2, Zika, dengue, Influenza, and others. MagBiosense is working in collaboration with the Israeli Ministry of Defense and Ministry of Health. The MMB test is the first and only saliva-based PCR test to be approved in Israel for a clinical trial (https://www.gov.il/en/departments/news/07102021-03). The short turnaround time enables better management of the pandemic, breaks the chain of infection, and facilitates safe border crossing by millions of travelers. The system has already received the regulatory approval in Israel (AMAR) and in the process of receiving a CE mark and an FDA clearance."
Scudo
COVID’s repeated waves, severely impacting the global tourist business, has made it clear that masks and vaccinations are not enough. Humanity needs an additional layer of defense – one that's effective against any virus, resistant to new mutation, and independent of the long time needed to modify, test, manufacture, and roll out new vaccines and boosters.
To enable the tourist industry to recover and operate under the new normal reality, we need tools that can be deployed everywhere, tools that are readily available and can highly suppress pandemic or endemic spread via travel by air, land, or sea and in any related tourist activity such as hotels, restaurants, point of interest, events and shows.
Meet Scudo, designed to restore our civilization’s freedom to travel and socialize:
במהלך תקופת הקורונה נמשכה העשייה להנגשת אתרים ולמציאת פתרונות הנגשה דיגיטליים ותשתיתיים. במושב נכיר את החידושים בתחום, וייחשפו פרוייקטים חדשים שייזום החל, ופרוייקטים שהסתיימו ונפתחו לציבור.
מנחה: נגה שר-גרקו, מנהלת מותג נגישות, משרד התיירות.
משתתפים:
ארגון מדריכי הטיולים לחו"ל הוקם בשנת 2014.
מטרת הארגון הוא להיות בית לכל מדריכי הטיולים לחו"ל ולדאוג לקידום ולשיפור המקצועי שלהם.
למידע נוסף: itla.org.il
שלישי, 29 במרץ | 10:00-19:00
רביעי, 30 במרץ | 09:00-18:00